Home / Event / Despre Google PageRank

Despre Google PageRank

PageRank-ul este un număr care ne arată cât de importantă este o pagină pentru Google (după votul tuturor celorlalte site-uri) şi este un factor important în formarea listei rezultatelor motorului de cautare
Atunci cand o pagina are linkuri catre alte pagini, Google interpreteaza in mod pozitiv celelalte pagini.
Cu cât linkurile de destinaţie, asa numite backlinks, sunt mai multe şi cu cât paginile lor sursă sunt mai valoroase cu atât este mai valoros site-ul nostru.
PageRank (™) este caracteristica Google de a decide importanţa unei pagini. Acesta nu este singurul factor pe care Google il foloseşte pentru determinarea rangului unei pagini, dar este unul dintre cei mai importanti.
  • O cautare pe Google, Bing sau orice alt motor de cautare va afisa o lista cu paginile cele mai relevante. Pentru ca pot exista foarte multe pagini care sa corespunda unor cuvinte cautate, ba chiar mai mult, continutul relevant sa fie aproape identic cu cel al altor pagini, se pune problema asupra modului cum motoarele de cautare interpreteaza importanta unui website de pe internet in raport cu celelalte website-uri asemanatoare;

 

  • Tocmai pentru ca exista foarte multe pagini cu acelasi tip de continut – adica trateaza aceleasi tipuri de subiecte (IT,calculatoare, dieta, etc.), din punct de vedere al continutului si, mai ales, pentru ca marea majoritate a personalelor care cauta informatii pe un motor de cautare vor accesa doar primele rezultate, mediul online a devenit unul competitiv pentru administratorii de website-uri care doresc obtinerea unei pozitii cat mai bune pentru o serie de cuvinte cheie, dar si inovativ pentru dezvoltatorii de platforme de cautare online, acestia fiind nevoiti sa imbunatateasca algoritmi prin care stabilesc relevanta pagilor web;

 

  • Page Rank, care tradus inseamna rangul Page, numele tragandu-i-se de la dezvoltatorul sau Larry Page, este un concept preluat de catre compania Google si folosit in cadrul celebrului sau motor de cautare. Conform definitiei oficiale data de Google, Page Rank-ului este un algoritm care va acorda o nota de la 0 la 10 unui site si care are are rolul de a “masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un “vot” din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile.”

Cu alte cuvinte, Page Rank este un algoritm specific celui mai folosit motorului de cautare – Google, insa algoritmi asemanatori sunt folositi pentru stabilirea importantei paginilor si pe alte motoare de cautare;

Asadar, o pagina sau un website A este cu atat mai important cu cat are un Page Rank mai mare iar asta este in stransa legatura cu numarul de link-uri catre website-ul A de pe alte situri, luand in considerare atat Page Rank-ul site-urilor care fac trimitere catre A dar si numarul de link-uri la care fac trimitere site-urile respective. De exemplu, o pagina B cu mai multe link-uri – printre care si un link catre pagina A, va acorda o importanta mai mica decat in cazul in care pagina B contine doar un singur link si acela este catre pagina A;

Algoritmul PageRank (PR) functioneaza pe baza urmatoarei formule:

PR(A) = (1 – d) + d * SUM ((PR(I->A)/C(I)), unde
  • PR(A) – PageRank-ul paginii A;
  • d – constanta care in general are valoarea 0.85;
  • PR(I->A) – PageRank-ul unei pagini I care contine un link catre pagini A;
  • C(I) – numarul de link-uri al paginii I;
  • PR(I->A) / C(I) – PageRank-ul pe care A il primeste de la pagina I;
  • SUM ( PR(I->A) / C(I) ) reprezinta totalitatea valorilor PR primite de la toate site-urile care fac trimitere la pagina A.

Cresterea PagePank inseamna in primul rand o vizibilitate mai buna pe motoarele de cautare. Daca pe mai multe pagini se dezbate acelasi subiect de aceasi calitate – adica utilizatorul va gasi informatia pe care o cauta, pagina care are un PR mai mare va fi afisata inaintea celorlalte in lista cu rezultatele cautarii, adica va primi un numar mai mare de vizitatori pe site. Desi exista diverse metode de a mari PR pe termen scurt, pe termen lung singurul mod de a mentine sau avansa continuu importanta unui site este prin furnizarea de continut de calitate care sa fie apreciat ulterior de catre vizitatorii acestuia sau de catre alte site-uri. Acest lucru necesita clar timp.

Cresterea naturala a PageRank-ului unui site se face tinand cont de urmatarele aspecte:

  1. Continutul acestuia trebuie sa furnizeze informatii complete, cara sa satisfaca necesitatile vizitatorilor. Tocmai de aceea este indicat ca articolele sau paginile sa contina cel putin 300 de cuvinte si sa corespuna titlului avut. In plus, paginile trebuie sa aiba continut unic. Copierea de fraze, sau mai grav, articole sau pagini de pe alte site-uri va avea un impact negativ asupra PR-ului.
  2. Controlarea modului cum site-ul este vazut de catre motorul de cautare, practica denumita si optimizare pentru motoarele de cautare (SEO). Exemple de actiuni SEO sunt imbunatatirea vitezei de incarcare, imbunatatirea experientei de navigare al vizitatorilor, folosirea unor cuvinte cheie, promovarea interna a paginilor site-ului – trimiterea catre alte pagini ce apartin site-ului, promovarea externa – inscrierea site-ului pe motoarele de cautare si distribuirea articolelor pe retelele sociale.
  3. Protejarea vizitatorilor site-ului de potentialele pericole existente pe internet. Nu crea link-uri ce trimit catre site-uri nesigure, care gazduiesc programe malware sau initiaza actiuni de phising. Daca o legatura duce catre un astfel de site, PR va cunoaste o scadere drastica.
  4. Vechimea, volumul si gradul de actualizare cu noi date a site-ului sunt extrem de importante. Cu cat un site este actualizat mai des cu atat volumul de date continute pe site creste, iar in timp acest lucru va determina cresterea continua a PageRank-ului.
  5. Nu interveniti prea mult in procesul de marire a numarului de legaturi care duc spre site, de exemplu evitati inscrierea acestuia in foarte multe directoare web. Marirea numarului de link-uri catre site trebuie sa se faca fie controlat – prin schimburi de link-uri (link-uri reciproce), cand un site expune o legatura catre un alt site care la randul lui afiseaza o legatura catre primul site mentionat; fie de la sine – cand vizitatorii site-ului gasesc informatii utile si le expun pe alte site-uri sau pe retelele de socializare.
  6. Obtineti link-uri de la site-uri cu PR cat mai mare, din aceasi nisa, care sa ramana disponibile o perioada cat mai mare de timp, eventual permanent.

Sursa

Top

Site-ul www.sunmark.ro utilizeaza cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. detalii

Informatiile prezentate in continuare au scopul de a aduce la cunostinta utilizatorului mai multe detalii despre plasarea, utilizarea si administrarea „cookie”-urilor utilizate de site-ul www.sunmark.ro. Cookie-urile ofera detinatorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de catre utilizatori, astfel incat sa le poata face si mai eficiente si mai accesibile pentru utilizatori, permit aplicatiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri sa fie incluse intr-un anumit site pentru a crea o experienta de navigare mai valoroasa, mai utila si mai placuta, imbunatatesc eficienta publicitatii online. Ce este un „cookie”? Un „Internet Cookie” (termen cunoscut si ca „browser cookie” sau „HTTP cookie” sau pur si simplu „cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un web-server unui browser (de ex.: Internet Explorer, Firefox, Chrome) si este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv. Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Exista 2 categorii mari de cookie-uri: Cookieuri de Sesiune – acestea sunt stocate temporar in dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta sa le memoreze pana cand utilizatorul iese de pe web-siteul respectiv sau inchide fereastra browserului. Cookieuri Persistente – acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (si in general depinde de durata de viata prestabilita pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ si pe cele plasate de un alt website decat cel pe care il viziteaza utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de ‘third party cookies’ (cookieuri plasate de terti) – care pot fi folosite in mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel incat sa fie livrata publicitate cat mai relevanta pentru utilizatori. Care este durata de viata a unui cookie? Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, depinzand de scopul pentru care este plasat. Asa cum am mentionat mai sus, unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singura sesiune (session cookies) si nu mai sunt retinute odata de utilizatorul a parasite website-ul, iar alte cookie-uri sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente‘). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browserului. Ce sunt cookie-urile plasate de terti? Anumite sectiuni de continut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terte parti/furnizori (ex: un video sau o reclama). Aceste terte parti pot plasa de asemenea cookie-uri prin intermediul site-ului si ele se numesc „third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terti trebuie sa respecte, de asemenea, reglementarile legale in vigoare si politicile de confidentialitate ale detinatorului site-ului. Cum sunt folosite cookie-urile de catre acest site? Unele cookie-uri pot proveni de la urmatorii terti: Google Analytics, Facebook, Twitter, Youtube Cookie-uri de performanta: Acest tip de cookie retine preferintele utilizatorului pe acest site, asa incat nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului. Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor: De fiecare data cand un utilizator viziteaza acest site softul de analytics furnizat de o terta parte genereaza un cookie de analiza a utilizatorului. Acest cookie ne spune daca ati mai vizitat acest site pana acum. Browserul ne va spune daca aveti acest cookie, iar daca nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne viziteaza si cat de des o fac. Cookie-uri pentru geotargetting: Aceste cookie-uri sunt utilizate de catre un soft care stabileste din ce tara proveniti. Este complet anonim si este folosit doar pentru a targeta continutul – chiar si atunci cand sunteti pe pagina noastra in limba romana sau in alta limba primiti aceeasi reclama. Ce tip de informatii sunt stocate si accesate prin intermediul cookie-urilor? Cookie-urile pastreaza informatii intr-un fisier text de mici dimensiuni care permit unui website sa recunoasca un browser. Webserverul va recunoaste browserul pana cand cookie-ul expira sau este sters. Cookie-ul stocheaza informatii importante care imbunatatesc experienta de navigare pe Internet. Particularizati-va setarile browserului in ceea ce priveste cookie-urile Daca nu va deranjeaza cookie-urile si sunteti singura persoana care utilizeaza computerul, puteti seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare si al datelor personale de acces. Daca impartiti accesul la calculator, puteti lua in considerare setarea browserului pentru a sterge datele individuale de navigare de fiecare data cand inchideti browserul. Cum pot opri cookie-urile? Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face site-ul nostru dificil de vizitat si folosit. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in „optiuni” sau in meniul de „preferinte” al browserului dumneavoastra. Pentru a intelege aceste setari, urmatoarele linkuri pot fi folositoare, altfel puteti folosi optiunea „ajutor” a browserului pentru mai multe detalii.

Inchide

Director Web